Perintah Kawalan Pergerakan: Selamat Tinggal Covid-19



Assalamualaikum semua. Hai.

Pertama sekali Na nak ucapkan takziah kepada keluarga mangsa Covid-19 di seluruh negara dan di Malaysia khususnya. Semoga roh mereka ditempatkan dalam golongan orang-orang yang beriman serta dicucuri rahmat. Amin. Dan tahniah juga kepada kita semua yang telah berjaya melaksanakan perintah kerajaan dengan masih tetap tinggal di rumah serta mengekalkan amalan social distancing. Jangan lupa juga untuk berjimat menggunakan mask dan hand sanitizer memandangkan stok dah semakin berkurang sekrang ni. 

Bagaimana keadaan korang semua hari ini? Harapnya kita sentiasa sihat dan dijauhkan segala macam penyakit. Bagi yang sedang work from home, harap korang sentiasa komited ya! Tabah dan berdedikasi. Pada adik-adik students, jaga diri, stay safe, dan jaga kebersihan korang semua okay? Harapnya kita sentiasa memberi sokongan dan kerjasama untuk memudahkan kerja pihak-pihak tertentu bagi mengatasi  virus Covid-19 ini. 

Kepada rakan-rakan dalam sektor yang dikecualikan daripada Perintah Kawalan Pergerakan ini, kami (wakil rakyat Malaysia) mengucapkan jutaan terima kasih kerana masih berkhidmat. Semoga korang semua dalam lindungan Allah s.w.t. Jaga diri dan keselamatan. Semoga semuanya cepat berakhir ya?

Juga diharapkan supaya kita semua berusaha untuk spread the positivity dan jangan saling menyalahkan. Elakkan overthinking dan panik. Bagi yang mempunyai anxiety disorder, jauhi info yang berlebihan. Makin banyak kita tahu, makin tak keruan rasanya kan? Akhir kata, nikmatilah Perintah Kawalan Pergerakan anda dan jangan makan maggi banyak sangat. Haha! Jangan lupa share korang punya rutin 14 hari ya! :D






Stay Safe. Stay Calm. Stay Smart. Stay Home.

Okbye! Muah!



Post a Comment

17 Comments

  1. Take care and stay safe Nana :)

    ReplyDelete
  2. Pemerintah Malaysia sudah melakukan lockdown kah, kak hanna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma partial lockdown, belum sepenuhnya. Dalam masa 14 hari, kami disarankan stay at home dan amalkan social distance. Di Indo aja gimana? Stay safe ya Mahfud :)

      Delete
    2. Di indo belum ada indikasi pemerintah ingin melakukan lockdown, kak hanna. Di jakarta hanya diberlakukan limited movement untuk mencekal penularan.

      Delete
    3. Take care ya Mahfud. Stay at home okay :)

      Delete
  3. Ini lah masanya untuk spend quality time dengan family.

    ReplyDelete
  4. Kak Hanna and family stay safe juga ya. Izah currently tengah tunggu lecturer start online classes hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Izah. Semoga dipermudahkan ya semua. Take care :)

      Delete
  5. Stay home. Stay safe ya. Take care. xx

    ReplyDelete
  6. Malaysia's top Digital Marketing service provider with proven results.
    Facebook, Instagram, Twitter Marketing, SEO, PPC Ads & more.
    Click here to visit our website.

    ReplyDelete