Review: Fenomena Deodorant G&H Amway


 Assalamualaikum, hai korang.


Dah lama juga aku tak buat apa-apa review semenjak fokus dengan entry-entry bahasa. Aku bukan apa, cuma berniat nak membantu anak-anak bangsa kita yang tertinggal semenjak PDPR dilaksanakan je. Ha gitu. 

Berbalik kepada cerita deodorant kita, tadi aku jalan-jalan dari blog ke blog, kemudian, sampailah ke blog MamaJue lalu, ternampak posting lama pasal deodorant G&H yang tengah hangat sekarang. Punyalah hangat, sampai menjadi fenomena di Tiktok, Twitter dan Instagram. Aku pun dah ada dua botol spray dan roll on. Semenjak pakai deodorant ni, sumpah tak risau dah ketiak makin menghitam. Aku rasa kesan kesan hitam deodorant lama dulu pun dah makin pudar (ketiak makin berseri-seri). Tak sugar-coat pun ni weh. 

Satu botol 100ml (roll on) tu boleh tahan dalam enam ke tujuh bulan laa juga, ikut cara pemakaian korang lah. Untuk yang spray tu pula 200ml. Tapi dengan seronok spray satu badan, tup tup habis. Agak rugilah pada aku. So, aku prefer roll on yang dijamin penjimatannya. Hehe. Deodorant ni juga direka sesuai untuk lelaki dan juga wanita ya. Tak ada diskriminasi jantina. Jangan risau. 


G&H Deodorant Protect Spray (Rm45)

G&H Deodorant Protect Roll On (Rm37)

So, deodorant ni mampu memberi perlindungan daripada bau dan peluh kita 48 jam tau tanpa meninggalkan kesan putih ke, kuning ke pada baju. Teksturnya jernih dan ringan saja pada kulit.  Jadinya, adik-adik sekolah sesuai sangat kalau nak mengelakkan baju sekolah tu jadi kuning-kuning bahagian ketiak tu. Selain itu, deodorant ni mengandungi Lichen Plus untuk mengawal peluh kita dan merencatkan pembentukan bau badan kita. Ekstrak Teh Putih pula untuk membantu menguatkan dan melindungi kulit daripada kerosakan persekitaran. Deodorant ni ada Vitamin C juga tau untuk membantu menentang risiko kerosakan sel yang menyebabkan penuaan dan penggelapan kulit. Korang kan suka vitamin C kannnnn?




Tentang harga pula, dikatakan mampu miliklah sebab kalau korang buat kira-kira lebih kurang jugak dengan perbelanjaan korang selama ni sebab deodorant G&H ni boleh bertahan lama. Untuk yang spray korang boleh beli dengan harga Rm45.00 sebotol dan roll on pula, berharga Rm37.00. Memang recommended sangat tau. Yang penting, hati-hati dari membeli barang tiruan tau. Korang beli laa dengan Amway Business Owner (ABO) yang berdaftar atau beli di stokis-stokis Amway berhampiran korang. Kalau nak beli dengan aku pun boleh. Sis kasi murmur saja hehe. Dm saja di instagram ya!



xoxo

Post a Comment

0 Comments