Day 5: Apa Yang Anda Buat Apabila Bangun Tidur


Assalamualaikum hye semua. 

Sudah hari ke lima kita bersama cabaran ini dan tahun ini. Diharapkan semuanya bermula dengan yang baik-baik saja. Apa khabar hati hati yang cekal semua? 

Tajuk cabaran hari ini ialah Apa Yang Anda Buat Apabila Bangun Tidur. 

Biasanya selepas aku bangun tidur, aku akan minum air dulu. Supaya dapat cover semula air yang hilang dalam badan ni selama aku merantau di alam mimpi. Selain itu, minum air ketika perut kosong elok untuk detox badan kita. 

Kemudian, dalam keadaan separuh sedar, aku akan check semua email-email, dm, dan pm aku. Ini part of kerja aku dan semuanya dah menjadi habit. Kadang-kadang, terjaga dari tidur pun aku akan check email padahal tak ada apa-apa pun. Aku sakit ke ni? 

Kemudian, barulah aku bangun dan kemaskan tempat tidur, mandi dan mulakan hari dengan positif. Hari semalam? Semalam dah berlalu. Yang sudah tu sudah. 

Itu sajalah apa yang aku buat apabila bangun tidur. Ringkas saja kan? Sebab aku busy hari ni. Haha. 

Okbye korang. Wslm. 




Post a Comment

2 Comments

  1. Uncle sebaik saja bangun tidur.... uncle tarik selimut tu balik...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha seronok kan main tarik tarik dengan selimut haha

      Delete