Day 6: Gambar Pada Screen Telefon Anda


 

Assalamualaikum. Hye semua!

Apa khabar awak semua pada hari keenam ini? Semoga baik-baik saja ya.
Tajuk cabaran pada hari ini pula sangat ringkas iaitu Gambar Pada Screen Telefon Anda. 

Sejujurnya, gambar pada screen telefon aku tak adalah istimewa macam gambar-gambar yang ada pada telefon korang. Aku hanya letakkan secebis kata-kata semangat untuk diri sendiri. Tiap kali menatap screen phone tu, harapnya lebih berwaspada. Di bawah ni aku tunjukkan gambar screen telefon aku ya. 





Inner peace begins the moment you choose not to allow
another person or event control your emotions. 


Kenapa aku tertarik dengan quote ni?

Kadang-kadang ada kata-kata yang buatkan hati kita terluka. Kata-kata juga yang boleh buat kita bangkit kembali. Besar peranan kata-kata ni dalam hidup seseorang. Mungkin juga aku terlalu fokus dengan kata-kata seseorang itu. Pemilihan kata seseorang menggambarkan peribadinya. Buat sesetengah individu, kata-kata hanyalah sekadar kata-kata tapi pada kita, kata-kata dia tajam dan boleh membunuh. 


Hati-hati ya ketika berkata-kata. 

And don't allow another person control your emotions and happiness



Post a Comment

8 Comments

  1. Oooo... bagus juga guna wallpaper berquote ni eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang kadang je termotivasi tu. Mungkin boleh letak gambar duit untuk lebih motivasi. Eh?

      Delete
  2. bolehlah nak buat challenge update blog lagi hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mehlaa sis. Sunyi kita sorang sorang buat challenge. Hehe

      Delete
  3. bagus tu baca kata2 motivasi pd setiap hari di HP.

    P.S. Link Hanna dah ada di blog abam kie. TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiwa lemah Abam Kie, perlukan kata kata dan doa.

      Hee terima kasih banyak banyak Abam Kie 🙏🥰

      Delete