Day 3: Gambar Bilik Idaman

 



Assalamualaikum. Hye. 

Hari ini dah masuk hari ketiga cabaran ni ya. Macam tak percaya je dapat menyahut cabaran hingga ke hari ketiga. Kalau dah masuk tiga ni biasanya, dah kira suku berjaya kan?

Tajuk hari ini tentang gambar bilik idaman. 

Terfikir-fikir juga aku idaman yang macam mana aku nak sebenarnya. Kalau tengok di Pinterest, gambar-gambar bilik pink-pink macam tu, teringin jugak bilik pink. Kalau tengok orang cat hitam biliknya, uish menarik jugak kalau macam ni. Mungkin aku boleh try mendekorasi bilik mengikut mood nanti?

Kalau nak ikutkan bilik aku sekarang, aku ada banyak simpanan buku-buku dan mainan. Zaman muda-muda dulu, aku sukalah tengok bilik ada banyak buku. Dan aku suka beli mainan. Tapi sekarang, aku lebih kepada bacaan digital. Bahan bacaan pun dah tak sama macam zaman muda. Buku-buku yang ada pun disimpan untuk anak cucu nanti. 

Menceritakan tentang ruang, aku lebih suka ruang yang minimalis. Ruang yang aku tak perlu fikir tentang habuk, tentang penyimpanan barang itu dan ini. Pendek kata aku suka ruang yang gersang. Haha. Aku sorang jeke yang macam ni? 

Korang macam mana?

Jom kita tengok-tengok gambar. Kalau ada yang sama macam aku, korang komenlah k. Kalau tak sama pun, komenlah juga. Huhu


gersang sangat ke kalau macam ni?
sumber: Google


mungkin boleh tambah frame
sumber: Google


atau cukup sekadar ruang kecil seperti milik Yoon Ji Woo?
sumber: Google


kbye. Wslm. 





Baca juga:

Day 1: Fakta Tentang Anda

Day 2: Cara Anda Berfesyen

Day 3: Gambar Bilik Idaman

Day 4: Apa Yang Anda Buat Sebelum Tidur

Post a Comment

8 Comments

  1. Cantik bilik yg 1st tu luas boleh main bowling hehe...selamat tahun baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kalau pusing pusing tu boleh lari 5km cikgu. Haha

      Selamat tahun baru juga.

      Delete
  2. Besar rumah besarlah biliknya. Kalau mcm rumah ammi yg cuma 900sq ft alakadar saja. Janji ada ruang utk solat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ammi. Berangan je mampu 😭😭

      Delete
  3. Rumah cmni berangan je la dulu haha..ada rezeki in shaa Allah blh dpt hehe..tpi mmg cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha itu lah pasalnya. Berangan jela. Free. 😅

      Delete
  4. tak boleh tido malam rasanya kalau lapang sangat tu. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha kot nampak macam macam pulak tengah lapang ek haha

      Delete